• BIST 104.001
  • Altın 145,411
  • Dolar 3,5083
  • Euro 4,1894
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 16 °C

Ekmeleddin İhsanoğlu'na TRT engeli!

Ekmeleddin İhsanoğlu'na TRT engeli!
TRT Belgesel kanalı, Cumhurbaşkanı adayı Ekmeleddin İhsanoğlu’na sansür uygulayınca tepki topladı.

 TRT Belgesel kanalı, Cumhurbaşkanı adayı Ekmeleddin İhsanoğlu’nun da yer aldığı ve sadece bir bölümü yayınlanan belgeseli ‘program yoğunluğu var’ gerekçesiyle yayından kaldırdı. ‘Kutsal Su Zemzem-Zübeyde Su Yolu’ isimli belgesel 7 bölüm çekilmişti.

TRT’nin kaldırdığı belgesel, Meclis gündemine taşındı. CHP Genel Başkan Yardımcısı ve İstanbul Milletvekili Sezgin Tanrıkulu, Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç tarafından yazılı olarak cevaplanması istemiyle Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına yazılı soru önergesi verdi.
‘Kutsal Su Zemzem-Zübeyde Su Yolu’ adlı belgesel eserin 2010 yılında 7 bölüm olarak çekilip tamamlandığını dile getiren Tanrıkulu, “Bu eser TRT’de Ramazan ayı münasebetiyle Temmuz’un ilk haftası yayına girmiştir. Belgeselde şimdi cumhurbaşkanı adayı olan Prof. Dr. Ekmeleddin İhsanoğlu ile röportaj bulunmaktadır. Kutsal Su Zemzem – Zübeyde Su Yolu adlı belgesel ilk bölümü yayınlandıktan sonra TRT tarafından yayından kaldırılmıştır.” dedi.

Bu bağlamda Tanrıkulu, şu soruları yöneltti:
“Temmuz ayının ilk haftası yayına giren Kutsal Su Zemzem – Zübeyde Su Yolu adlı belgeselin yayından kaldırıldığı iddiası doğru mudur?
Eğer doğru ise gerçek gerekçesi nedir?
Yayın planına alınan üstelik bir bölümü yayınlanan programın ‘yoğunluk’ gerekçesiyle kaldırılmasının gerçekçi olmadığını kamuoyuna nasıl izah edilebilir?
Belgeselin yayından kaldırılmasının gerekçesi belgeselde Cumhurbaşkanı adaylığı öncesindeki çalışmaları nedeniyle yer almış olan Sayın Ekmeleddin İhsanoğlu’nun da yer alması mıdır?
Eğer bu iddia doğru ise, bu davranışı tarafsız yayıncılık anlayışına uygun buluyor musunuz?
TRT Belgesel Kanal Koordinatörü Adnan Süer’in açıkladığı üzere eğer Kutsal Su Zemzem – Zübeyde Su Yolu adlı belgesel, programlarda yoğunluk nedeniyle yayından kaldırıldıysa o halde TRT’nin son 5 yılda programlarda yoğunluk nedeniyle yayından kaldırdığı başka belgeseller de bulunmakta mıdır? Bulunmaktaysa bu belgeseller hangileridir?
TRT’ye son bir yılda RTÜK tarafından verilen cezalar nelerdir?
TRT’ için son 10 yılda yurttaşlardan kesilen katkıların toplam tutarı ne kadardır?
İktidarınız döneminde TRT’ye RTÜK tarafından taraflı yayıncılık nedeniyle kaç kez uyarı cezası verilmiştir?”

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • 'Kadınların arkasından ıslık çalmak' yasaklanacak!21 Eylül 2017 Perşembe 11:43
  • Cinsel istismar sanığı öğretmene 25 yıl hapis cezası21 Eylül 2017 Perşembe 11:42
  • Türkiye'nin yurt dışı varlıkları ve yükümlülükleri arttı21 Eylül 2017 Perşembe 11:39
  • Borç yapılandıranlar dikkat! Son gün 2 Ekim21 Eylül 2017 Perşembe 11:34
  • Son dakika... İstanbul Adliyesi'nde polis havaya ateş açtı21 Eylül 2017 Perşembe 11:32
  • İşte 'o' polise istenen ceza21 Eylül 2017 Perşembe 10:50
  • 'İntihar etti” iddialarına yanıt!21 Eylül 2017 Perşembe 10:40
  • Görenleri şaşırttı!21 Eylül 2017 Perşembe 10:28
  • Ayazağa'da büyük yangın!21 Eylül 2017 Perşembe 10:26
  • Tatbikat 3’üncü gününde!21 Eylül 2017 Perşembe 10:22
    • 8 ildeki 51 ova koruma altına alındı!
    • Nazlı Çelik'ten Türkiye'yi ağlatan konuşma!
    • IŞİD'in seks kölesi yaptığı kadın 3 yıl sonra köyüne döndü
    • Bakanlıklarda pek çok isim görevden alındı
    • Resmi gazete'de yayımlandı!
    • RTÜK'ten inanılmaz cezalar!
    • Darbe girişimi sırasında...
    • Hakimin çete ilişkisi hakkında Danıştay'dan flaş karar
    • Mustafa Armağan hakkında iddianame düzenlendi
    • CHP'den Fikri Sağlar kararı
    Tüm Hakları Saklıdır © 2014 Haber Konseyi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0212 275 13 20 | Haber Sistemi: CM Bilişim